18 Haziran 2009 Perşembe

HZ. SÜLEYMAN EFSANESİ

Bütün yeryüzüne hakim olan HZ. SÜLEYMAN'a sadece okyanus denizin'deki Frenduz Adasın'da hüküm süren sidon karşı çıkıyormuş.Öyleki Sidon:
-Süleyman'da kim oluyormuş.o hükümdar ise ben de hükümdarım.Onun askeri varsa, benimde var.Buraya gelirse göreceğini hesaplasın, diyormuş.
bu sözleri duyan HZ. SÜLEYMAN çok kızmış ve:
-Zavallı Sidon!Ne dediğininfarkında değil,diye gülümsemiş ve sonra:
-Yeryüzünün bütün cinleri,perileri,kurtları,kuşları,bir fırtına olup Sidon üzerine yürüyün,demiş.
Kara bir bulut gibi Frenduz Adası'na çöken HZ. SÜLEYMAN ordusu ve Sidon!un ordusu
arasında başlayan savaş fazla sürmemiş.Ada çok kısa sürede HZ. SÜLEYMAN ordusu tarafından ele geçirilmiş.Bu arada savaşta öldürülen Sidon'un dünyalar güzeli alina adında bir kızı varmış.HZ. SÜLEYMAN'ın askerleri alina'yı görüp öldürmeye kıyamamışlar.Alina'yı HZ. SÜLEYMAN'a getirmişler HZ. SÜLEYMAN benim hanım'ım olurmusun demiş alina ise bir şartım var demiş HZ. SÜLEYMAN nedir demiş.
alina dünyanın en güzel yerinde bana saray yap demiş.HZ. SÜLEYMAN cinlere perilere
bana dünyanın en güzel yerini bana bulun demiş.sonra alina ile HZ. SÜLEYMAN istanbulu gezmeye başlamışlar.sarayburnunu gezerken alina dünyanın en güzel yari bura buraya bir saray yapın demiş.ve oraya saray yapılmış ve zamanla etrafına istanbul şehri kurulmuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder